Plezier in haken

Mijn naam is Caroline, dit is een blog over (mijn) plezier in haken!
Sinds dec.'12 heb ik het haken weer opgepakt en sindsdien haak (en brei) ik en geniet ik er van!

maandag 14 mei 2018

Omslagdoeken of sjaals heb je nooit teveel

Na het 'zwarte gat', dat ontstond na de dekens (zie vorige post)  zag ik ineens een aanbieding t.g.v. koningsdag. Het ging om een bol verloopgaren in de kleuren rood, wit en blauw. Laat ik dat nou net super leuk vinden bij elkaar...

Met het garen heb ik tijdens koningsdag (en de dag er na...) helemaal in stijl zitten haken...
Ik gebruikte een patroon dat ik langs zag komen op internet, met een ruit, het haakte lekker weg en is een herhalend patroon, dus op een gegeven moment gaat het bijna vanzelf.

Het is een superleuke sjaal/omslagdoek geworden, heel fijn voor de zomer door dit katoenen garen.





Met de witte 'bollen' die ik aanschafte voor de nostalgia ben ik inmiddels een beetje op een zijspoor beland.  Na de dekens die ik eerder maakte vond ik ineens nog een deken teveel. Ik heb ook geen idee wat ik met (nog) een deken aan moet, dus heb ik voor het witte (nostalgische) garen al een aantal dingen bedacht.  

Het eerste is een omslagdoek, hey daar heb je er nooit teveel van - en die kun je ook nog eens cadeau doen.... -  in het mooie hartjes patroon van Danielle de Noord, dat ik eerder aanschafte. Het is een hele klus en je kunt niet (teveel) ondertussen kletsen of netflixen maar ook dit patroon haakt lekker weg. Ik ben bijna op de gewenste hoogte.... ik ben er zelf helemaal weg van.




Ter gelegenheid van het 25 jarig jubileum van het gospelkoor waar ik op zit, proberen we met elkaar wat extra in kas te krijgen voor de jubileum uitvoering in  november. We gaan dan een musical uitvoeren - die is gecomponeerd door Tore W. Aas van het Oslo Gospel Choir - genaamd Messiah.

T.g.v. deze actie verkoop ik een aantal items waarvan de opbrengst gaat naar het koor voor de noodzakelijke extra onkosten (geluid, licht e.d.) van onze jubileumuitvoering.
Ik zal deze items in een nieuwe post zetten met alle info er bij, 

(mocht er interesse zijn in de witte hartjes omslagdoek, is deze - voor een goeie prijs ;) - natuurlijk ook te koop....)


Een 'sneak peek':
zie volgende blog voor foto's met alle info!!


fijne dag vandaag!
Caroline









Geen opmerkingen:

Een reactie posten