Plezier in haken

Mijn naam is Caroline, dit is een blog over (mijn) plezier in haken!
Sinds dec.'12 heb ik het haken weer opgepakt en sindsdien haak (en brei) ik en geniet ik er van!

dinsdag 10 april 2018

Over het afmaken van winterprojecten en wat nu.....

Afgelopen winter ben ik (ongemerkt 😉) verzeild geraakt in  drie projecten (met de nodige zijdelingse uitstapjes) Ik deed al mee aan de mystery blanket...  maar plotseling was daar de droomdeken in een gehaakte en een gebreide variant...

Natuurlijk ging ik voor haken en ik bestelde het bijbehorende garenpakket.... maar toen ik de brei-deken zag langskomen dacht ik, hoe moeilijk kan het zijn.... dus ging ik voor een 'minder prijzig' alternatief garen, ik kocht de Julia van Zeeman.



Wat een heerlijk project was dit... met een super patroon, lekker afwisselend en met het okergele (mustard) garen, haakte het heerlijk weg.



Ook de brei-deken liep op rolletjes... voor het eerst zo'n groot project op de rondbreinaald... Ik moest wel even wennen want ik ben een 'breinaald onder de rechterarm' type.
Helaas is de kleur van het garen op de foto wel een dingetje... De laatste foto van de hele deken buiten op de tuintafel is de kleur zoals het is....



Ik kon het mooi afwisselen maar natuurlijk lag daar ook nog de mystery blanket, gehaakt dat wel... maar de deken moest nog wel aan elkaar.... niet mijn favoriete klusje, zeker als blijkt dat de vierkanten soms gewoon niet matchen en je dus moet 'fröbelen' om ze netjes aan elkaar te haken...
Jammer vond ik dat. Het leek mij daarom het beste elk vierkant met het eigen garen om te haken met vasten, hierbij zoveel mogelijk uitkomend op een gelijk aantal vasten.

Daarna heb ik ze met een lichte kleur aan elkaar gezet en heb daarbij de tegen elkaar aan liggende lusjes gebruikt, hierdoor werd het mooi 'plat' en strak. Ook rondom nog een rand met vasten en daarna nog met een lekker fluffy garen in knal roze, het laatste randje.

Ik vond het haken van de blokken van de mystery blanket leuk, ook hier lekker afwisselend, ik vond het wel jammer dat er zo'n verschil in maat uitkwam, (waardoor ik veel hakers ook hoorde over opnieuw haken met andere maat haaknaald)



Tja en dan nu... dat was best een actieve winter als ik de resultaten zo bekijk... nu het lente is, is het tijd voor wat luchtiger spul...
Ik ben begonnen aan de Nostalgia... zoals met elk project zijn er dames die zo snel mogelijk een foto online zetten als het nieuwe patroon is verschenen... Ik hou er van om het lekker om mijn eigen tijd en tempo te haken en loop nu een week of 8 'achter', en dat vind ik wel zo fijn ;)


Tot slot nog een paar mooie plaatjes van vanmorgen, ik zag ze toen ik met de hond wandelde....
kleine ieniemienie bloemetjes die zo mooi zijn!
Fijne dag en graag tot een volgende keer!
Caroline








Geen opmerkingen:

Een reactie posten