Plezier in haken

Mijn naam is Caroline, dit is een blog over (mijn) plezier in haken!
Sinds dec.'12 heb ik het haken weer opgepakt en sindsdien haak (en brei) ik en geniet ik er van!

dinsdag 13 oktober 2015

Project bedsprei en even een tussendoor klusje....

Herfst! Fijn als je er niet uit hoeft... En lekker binnen aan de gang kan gaan met wat je graag doet.... haken bijvoorbeeld.

De deken die ik maak (als sprei voor ons bed) begint al echt wat vorm te krijgen... Het centrumdeel bevat 49 granny's  deze worden al hakend aan elkaar gezet. Daarna begint het (daaromheen) haken in toeren... Volgens het patroon...

Het is een prachtig patroon en heel helder en duidelijk beschreven, wel in het engels... Door de begeleidende foto's en lijsten is het naar mijn idee heel goed te doen.
Ook enthousiast? Het patroon vind je hier Het is mogelijk daar  (een pakket) wol te bestellen.

Inmiddels ben ik aangekomen bij de mini's... Een hele klus die ook al hakend langs de rand worden vastgezet.

Tussen dit werk door kwam er (opeens) een omslagdoek op mijn pad... Dochter had ' m gezien, was er weg van maar zelf haken werd 'm niet.... 


Na het patroon te hebben gezien (lijkt vreselijk ingewikkeld maar valt -zoals zo vaak- erg mee) maar gewoon begonnen... Het is een heerlijk patroon, je moet wel (een beetje) opletten anders kom je er de volgende toer achter dat je niet uitkomt....maar verder een vast 'schema' van toeren....



Wij vonden de omslagdoek hier maar ik heb uiteindelijk de site gebruikt waarnaar zij verwijst....Dit is een Youtube filmpje in drie delen....Het is even doorbijten (....) maar uiteindelijk prima te volgen en  naar mijn idee beter (te volgen) dan het beschreven patroon...



Inmiddels is ie klaar....dochter blij....en nu ik kan me weer bezighouden met mijn deken en dat doe ik dan ook... ;)



2 opmerkingen:

  1. Ik vind de deken schitterend! Ik hou wel van de combinatie blauw met wit.
    De omslagdoek wordt ook mooi natuurlijk, de dochter boft maar met jou ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel! Ja mooi he? Ik ben er zelf ook weg van... Het is echt een mooie combinatie van kleuren! Fijne dag gewenst! Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen