Plezier in haken

Mijn naam is Caroline, dit is een blog over (mijn) plezier in haken!
Sinds dec.'12 heb ik het haken weer opgepakt en sindsdien haak (en brei) ik en geniet ik er van!

zondag 5 juli 2015

Heerlijk het is weer zomer!

Het was even drukte hier in huis... We hebben besloten (eindelijk) de badkamer te laten renoveren.... En met het voorbereiden (leeghalen en wegwerken) erbij zijn we inmiddels ruim 3 weken verder.... Omdat ook de wasmachine en droger op de badkamer staan, is het wat afzien de laatste tijd!

En dit was nog maar t begin.....
Een voordeel in deze situatie was dat we (in deze periode) een lang familieweekend gepland hadden op Texel, en i.v.m. het prachtige weer, konden we er een aantal dagen aan vast plakken! Intussen werd er doorgewerkt aan onze badkamer en konden we bij terugkomst ( na één dagje) weer douchen en de wasmachine gebruiken.... (handig!!)


Terwijl ik genoot van een heerlijke ontspannen tijd met mijn broers en zussen, las ik het verdrietige bericht dat Marinke Slump, (Wink/a creative being) is overleden. Zo verdrietig dat ze door een depressie het leven niet meer kon leven! Ik was er helemaal door van slag.... Ze was net zo oud als een van mijn dochters... en maakte en ontwierp mooie dingen, waardoor wij (haakmensen) haar 'kenden'.

Hoewel ik (ook op Texel) lekker heb kunnen haken, is het er niet van gekomen hier iets te schrijven....

De afgelopen tijd - na de bootvluchteling-dekentjes is er nog niet zo veel uit mijn handen gekomen door de chaotische drukte hier in huis, ik heb toch altijd wel een bepaalde rust nodig om te gaan zitten haken... Ik had een 'tas vol' meegenomen naar texel maar door t heerlijke weer gingen we er nogal eens op uit en bleef t bij haken in de avond en hier en daar een momentje in de zon.
Ik heb voornamelijk aan mijn omslagdoek (van verloopgaren) gehaakt... ik had m vorig jaar (even) weggelegd om op een later tijdstip weer verder te gaan...

De komende tijd ben ik van plan...
...mijn mystery blanket af te maken
...mijn scheepjescal (ontworpen door Wink) af te maken
...aan de slag te gaan met kleurig katoen (want dat is te lang geleden en ik mis t...)
...mijn andere (lopende) projecten zoals het breien van verschillende omslagdoeken één voor één af te maken...en niet drie tegelijk...;)
....wil ik proberen eindelijk eens te gaan spinnen....
Én ook hoop ik weer wat vaker te bloggen...

Wij hebben onze minivakantie er op zitten en gaan pas aan t eind van de zomer opnieuw erop uit... 


Ik kan dus de hele zomer thuis genieten met al mijn projecten bij de hand!
Ik wens jullie allen een fijne vakantie/rusttijd toe! Geniet er van en maak (/haak) wat moois! Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten