Plezier in haken

Mijn naam is Caroline, dit is een blog over (mijn) plezier in haken!
Sinds dec.'12 heb ik het haken weer opgepakt en sindsdien haak (en brei) ik en geniet ik er van!

maandag 30 september 2013

Kleine vlinder, grote vlinder....


Ik liet het hier al zien... en dit is de beschrijving van het kleine (enkele) vlindertje.




Kleine (enkele) vlinder:


Start met magic ring en haak daarin:

3 lossen - 3dstokjes - 3 lossen - hv

4 lossen - 3ddstokjes (3x omslag.) - 4 lossen - hv

4 lossen - 3ddstokjes (3x omslag.) - 4 lossen - hv

3 lossen - 3dstokjes - 3 lossen - hv

Magic ring sluiten en aantrekken en op de eindlus +/- 6 lossen haken als lijfje (let er op dat de mooie kant straks op het lijfje ligt (boven) eventueel de haaknaald aan andere zijde insteken) draad door steek halen. gehaakte lossen over vlinder leggen en knopen met de begindraad (aan achterzijde). Draadjes afknippen op +/- 1 cm (als voelsprieten).




Je kunt er voor kiezen de rij met lossen voor t lijfje in een andere kleur te haken, dan haak je +/- 10/12 lossen (even meten) deze in het midden om de vlinder leggen (eventueel met een steekje vastzetten) de uiteindjes strak aan elkaar knopen, afknippen op +/- 1 cm als voelsprieten.





grapje (naar een idee van wolplein ;)


Het basispatroon van de dubbele vlinder vind je duidelijk uitgelegd in deze tutorial




Hier zijn natuurlijk vele variaties mogelijk... als je bijvoorbeeld in de 'punt' van de bloemblaadjes 3 lossen maakt krijg je daar een opening...

Gebruik je een andere steek worden de vlindervleugels anders....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten